6 maart 2017

Lampenkapje omhaken

Op de vensterbank hebben we een klein lampje staan en het kapje is al maanden een doorn in manlief zijn oog. Ik heb het hele toffe Naturalia garen van Borgo de Pazzi nog liggen en opeens dacht ik...hé dat kan een leuk lampenkapje worden.:) 

Tadaaa daar is hij! Ik vind het stiekem ook wel een stuk leuker dan het oude kapje.;)

http://treasurycreations.blogspot.com/2017/03/lampenkapje-omhaken.html

Wil jij ook zo een kapje maken? Het is heel simpel!
Ik gebruikte haaknaald 12 en een halve streng Naturalia van Borgo de Pazzi. 

Je haakt eerst een ketting van losse die mooi strak om je kap heen kan.( Beter iets te straks dan te wijd.)
Vervolgens haak je de ketting dmv een half vaste tot een cirkel.
1 losse en dan een toer halve stokjes.
1 losse en dan een toer vasten.
Dit herhaal je tot de gewenste hoogte hebt bereikt en zorg dat je eindigd met een rand vasten.
Ik haakte niet in spiraal maar sloot iedere toer af dmv een half vaste, vandaar ook de losse aan het begin van iedere toer.

Veel plezier met haken!

6 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk gemaakt, staat zo super mooi zo! Geniet ervan!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi lampenkapje Caroline! ik snap dat je man deze leuk vind! liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt HEEL gaaf geworden, dat lampenkapje! De grove, stoere steek en het garen zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...