20 april 2015

Vestje voor mijn kleine vriendin

Mijn vriendinnetje is twee maandjes geleden behalve van een prachtig baby meisje, (Ik heb al eerder wat geblogd over de roze explosie die zij bij mij veroorzaakte. ;)) dus kon zij mooi proefpersoon zijn voor het vestje wat ik al een poosje wilde haken.


Het patroon komt van Wolpein en is heel fijn en duidelijk geschreven. Ik heb Drops Lima garen gebruikt in een zachtgrijze kleur ter compensatie voor al het roze wat ik al eerder voor haar maakte. :)


Het kleine leren labeltje van Studio Izar paste er perfect bij, dus die siert nu de onderkant van het vestje. Eigenlijk wil ik nog mijn eigen stoffen labeltjes laten drukken, maar ik heb er nog niet de tijd voor genomen om daar mee aan de slag te gaan.


De knoopjes vond ik in mijn 'knopendoosje'. (lees: vergaarbak van allerlei verschillende knopen die ik door de jaren heen verzameld heb.) 

Omdat ik zelf dol ben op 'echte' post had ik het vestje gezellig ingepakt en per post naar haar verzonden. 


Tadaa..........is ze niet prachtig!!! Om op te eten!! :)



Enthousiast door het leuke resultaat ben ik meteen aan een nieuwe begonnen! Dit keer een teal kleurige variant van een merino/katoen blend garen.

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel! :) Mijn vriendin heeft een prachtig kindje gemaakt! ;)

      Verwijderen
  2. Ik ben ook bezig met dit te makrn. Ik begrijp echter iets niet van het haakpatroon. Misschien kan jij mij helpen. Bij een van de toeren staat 21 hstk. Oversl.
    Wat bedoelen ze met oversl.?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is dat het stukje waar de armsgaten worden gemaakt? Even uit mijn hoofd maar volgens mij moet je daar eerst een aantal losse maken en dan die 21 halve stokjes overslaan en dan weer verder haken. Succes!
      Liefs, Caroline

      Verwijderen
  3. Wat een leuk vestje! Heb je met de lima wol gewoon naald 6 gebruik zoals in het patroon? En komt de maat dan overeen met het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...