7 april 2015

Chevron

Een dekentje met een chevron/riplestitch/golfjes patroon stond al een poosje op mijn haken to-do-list, maar op een of andere manier won een ander project het iedere keer weer op mijn prioriteiten lijstje. Vorige week uiteindelijk mijn verstand op nul gezet en begonnen. :)

Ik zag er een beetje tegen op als ik heel eerlijk ben, maar nu hij klaar is vind ik hem toch best heel leuk geworden.

Ik ben begonnen met een zwarte baan (4 toeren), daarna een grijze baan (4 toeren) en daarna een witte baan. (weer 4 toeren :)) Dit heb ik herhaald totdat het dekentje bijna de gewenste lengte had en toen heb ik de laatste grijze baan verwisseld voor oudroze.

 

Om het roze nog terug te laten komen heb ik de zijkanten afgewerkt met een een rijtje vasten in dezelfde kleur roze.


Zet een losse ketting op van 21 of een veelvoud daarvan + 2 losse.

Haak een stokje in de 3e losse vanaf je naald. (Je hebt hier nu 2 stokjes door je 2 keerlosse, haak 5 stokjes, haak in de volgende losse een stokje-1 losse-een stokje (hier meerder je), haak 5 stokjes, haak 3 stokjes samen (hier minder je), haak 5 stokjes, haak 2 stokjes in de laatste steek.

Haak 2 keerlosse, draai je werkje om en herhaal. 
 

3 opmerkingen:

  1. Staat ook op mijn to do lijstje ;)) Geweldig mooi dekentje.....mooi de oudroze kleur erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! :) Ja dat oudroze geeft hem net even een beetje pit vind je niet.

      Verwijderen

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...