23 februari 2015

Patroon baby mutsje 0-2 maanden

Wat ik zelf altijd een leuk cadeautje vind om aan nieuwe ouders te geven is een heerlijk zacht en zelfgemaakt mutsje. Doordat je het zelf maakt kan je precies de kleurtjes gebruiken waarvan je weet dat de ouders ze mooi vinden of die bijvoorbeeld bij de pakjes passen die je hebt gekocht of waarvan je weet dat ze al hangen te wachten.



Het patroon wat ik hier uit heb geschreven is voor een baby'tje van 0-2 maanden. 

Gebruikt garen: Drops Nepal
Haaknaald: 5

Maak een magische ring en 2 losse. Haak 11 stokjes in de ring en sluit de toer dmv een half vaste in je eerste stokje.

Haak 2 losse. Haak 2 stokjes in ieder stokjes van je vorige toer, sluit de toer dmv van een half vaste in je eerste stokje.

Haak 2 losse. Haak 2 stokjes in de eerste steek en 1 stokje in de volgende steek. Herhaal dit totdat je rondom bent en sluit af dmv een half vaste in je eerste stokje.

Haak 2 losse. Haak 2 stokjes in de eerste steek en 1 stokje in de volgende 2 steken. Herhaal dit totdat je rondom bent en sluit af dmv een half vaste in je eerste stokje.

Toer 5, 6, 7, 8 en 9 begin je iedere toer door 2 losse te haken en vervolgens haak je 1 stokje in iedere steek. Sluit de toer af op de manier zoals je dat ook bij de vorige toeren deed.
(Hier wisselde ik van kleur, zodat je een randje in een andere kleur krijgt.) 

Haak 1 losse. Haak 1 vaste in iedere steek en hecht af.

Gebruik een pomponmaker, kartonnetje of iets soortgelijks en maak een pompon in dezelfde kleur als je randje en bevestig deze bovenop het mutsje.


1 opmerking:

  1. Als ik een mutsje zou willen maken voor een baby van 6 maanden. Hoe zou ik het patroon dan aan kunnen passen?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...