6 februari 2015

Krukhoesje Jip by Jan

Pas op!

Dit is typisch zo een projectje wat erg verslavend werkt en waar je er gevoelsmatig niet genoeg van kan maken! Hoewel ik betwijfel of manlief de toegevoegde waarde van drie krukjes in huis ziet. ;)

Janneke Assink (van JipbyJan) bedacht dit patroon om zo een simpel krukje op te leuken of zelfs een grote poef van te maken.



Voor dit patroon kocht ik een krukje bij de Action (lees: ik kocht 4 krukjes bij de Action ;)) en gebruikte ik voor het lichtgrijze krukje Drops Nepal garen.


Daarna nog een verzoeknummertje gemaakt in het oudroze en nu bezig aan eentje in een zacht grijzegroene kleur. Deze laatste heeft niet geen concrete bestemming, dus die mag voorlopig in mijn eigen paleisje pronken! :)

 

 

Ik ben uiteraard niet de enige die aangestoken is door dit leuke patroon! Daarom heeft Janneke op haar blog allemaal foto's verzameld van mensen die het krukhoesje ook gemaakt hebben. Leuk ter inspiratie!  


Voor de doe-het-zelvers onder ons is het patroon ook op haar blog te vinden en beschrijft ze in deze Youtube filmpjes stap voor stap hoe je dit zelf kan maken.

Ribbel haken deel 1:


Ribbel haken deel 2:


Ribbel haken deel 3:



Veel plezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...