7 december 2014

Gift wrapping

Vandaag is mijn zusje jarig en zoals de meeste 15-jarige vraagt ze geld voor een hoger doel...een scooter. ;) Als allerliefste zus geef ik haar uiteraard waar ze om vraagt, maar ik vind het persoonlijk nooit zo leuk om met een platte, ongezellig witte envelop aan te komen.

Dus ik dacht waarom maak ik dan in ieder geval van de verpakking geen cadeautje? Dit ziet er toch een stuk gezelliger uit dan zo een saaie witte envelop? :)


Hieronder zie je wat je nodig hebt om je (saaie centjes)kaart wat op te leuken.

  • Een kaart
  • Inpakpapier
  • Washi tape
  • Leuke stickers (deze van de Hema zijn in postzegel vorm)
  • (Hennep)touw
  • Klein schaartje
  • Pritstift


Pak de kaart netjes in met het cadeaupapier en versier deze met een leuke sticker naar keuze.

Knip een stuk touw af die lang genoeg is om om de hele kaart heen te gaan, zodat je deze later met een knoopje aan de achterkant van de kaart kan vastmaken.

Pak de washi tape. Ik heb 7 verschillende gebruikt om 7 verschillende vlaggetjes te maken. Scheur een stukje af en plak die netjes een voor een om het touw heen. Probeer een beetje dezelfde afstanden aan te houden tussen de verschillende stukjes tape. 

Als je alle stukjes eraan hebt zitten pak je een klein fijn schaartje en knip je alle stukje tape schuin af, zodat het driehoekjes worden. Dit zijn je vlaggetjes.


Span het touw met de washi vlaggetjes om je kaart heen en maak een plat knoopje aan de achterkant van je kaart. 
Ik heb daarna nog met een klein beetje pritstift de vlaggetjes aan de kaart vastgeplakt zodat de ze ook na een ritje in mijn grabbelton (lees:tas) nog netjes zitten. ;)


Voor de finishing touch heb ik met stempeltjes nog een vrolijke verjaardagstekst op de kaart gezet en voila! Zo is die saaie kaart toch een stuk leuker om te geven! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees jullie reacties graag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...